fredag den 8. august 2014

Besøg 2 åbne haver d. 17. og 19. august

Nu har du igen mulighed for at se masser af blomster, stauder og græsser.

Du kan besøge 2 åbne haver, Helle Bolgen's og min og som en ekstra bonus kommer Claus Pedersen fra Munkhus.com hos mig om søndagen d. 17. august og laver blomster-dekorationer af havens blomster og naturmaterialer. Gå ikke glip af at se Claus trylle med naturens materialer. 


Claus Pedersen fra Munkhus.com kommer og laver dekorationer hos Tidens Stauder Design d. 17. august kl. 11 - 16.

Haven hos mig er åben Søndag d. 17 august kl. 11 - 16 og tirsdag d. 19. august kl. 15 - 20 . Der er gratis adgang og alle er velkomne. 

Ca. 5 km fra mig kan du også besøge Helle Bolgen's spændende have ved Præstø Fjord. Se mere om Helle have længere nede på siden.



Haven ved Tidens Stauder Design:

Græsbed ved terrasse

Jeg kalder min have et eksperimentarium. Her eksperimentere jeg med græsser, nye stauder og nye sammensætninger, samt tidens trend med et mere vildt design. Jeg bor ude på landet og har masser af plads at lege på. Det betyder også, at jeg har store arealer hvor det bare gror vildt med de planter som modernatur nu en gang har fundet bedst passer til pågældende sted - det man kalder ukrudt.

Vi har haft det ekstremt tørt i år på disse kanter. Jeg tænker, at jeg efterhånden bor i Sahara. Efter sneen smeltede fik vi ikke en dråbe regn før starten af maj, hvor der faldt 7 mm. I starten af juli fik vi så 25 mm som hurtigt forsvandt i de næsten 30 graders varme og så fik vi atter 25 mm her i starten af august. Alt andet regn har kun været lidt dryp. Haven er for stor til at jeg vil vande. Det er kun nyplantede træer, buske og stauder der bliver vandet og selvfølgelig de mange krukker. Vandmanglen har ramt Den hvide allé hårdest og den er noget tyndbenet at se på. De andre bede er nogenlunde, men har fået en gulligt farveskær over sig og blomsterfarverne er lidt matte. Det er ikke nemt at være haveejer under klimaforandringer.

Men hvis du til trods for klimaforandringer har lyst til at se masser af stauder og nye måder at bruge dem på, så kig forbi på søndag eller tirsdag. Jeg glæder mig til at se dig/jer...

Jeg bor Nymarksvej 32, 4683 Rønnede. Ca. 1 times kørsel fra København. Tlf.  41 36 93 14, E-mail folling.marianne@gmail.com 

Her er lidt inspiration fra haven pt......




Græsbed ved terrasse





























Staude- og græsbed. Noget gult og mat i farverne efter tørken.



























Masser af krukker som her med græsser og solhat

Yes, der er kommet nybelægning i gården. Pynter så meget.




Helle Bolgen's have:

Helle Bolgens have med fine staudebede

Du har også mulighed for at besøge Helle Bolgens have som ligger ca. 5 km fra min have. Du finder Helle Bolgen's hjemmeside her: hellebolgen.dk

Helle holder også sin have åben lørdag d. 16. august fra kl. 10 -16, samt som nævnt d. 17. august kl. 10 - 16 og igen d. 19. august kl. 15 - 20.

OBS! Jeg har lukket lørdag, da Odense havekreds kommer til rundvisning lørdag. 


Helle bor Stavnstrupvej 71, Leestrup, 4733 Tappernøje. Tlf. 56 72 60 62, E-mail: maglebjerg71@privat.dk



Flammebedet































Hvide stauder og klippede buksbom kyllinger






Terrassebed





























Nyt stort selvbygget drivhus





Der er gratis adgang begge steder, undtagen om tirsdag hos Helle Bolgen, da denne dag er et led i et havearrangement.



Vel mødt. Håber vi ses. 

2 kommentarer:

  1. Ååhhh hvor det lyder godt. Håber der kommer rigtig mange og kigger. :)
    Stenene på gårdspladsen ser så lækre ud. Knus

    SvarSlet
  2. Tak kære Eva :-). Undskyld jeg er ikke så tit forbi computeren disse dage. Ja, vi får se hvor mange der har lyst til en lille tur :-). Knus herfra

    SvarSlet